chtzt@meta.ua (0372) 52-65-00
Ми в соціальних мережах:
Дистанційне навчання

Форми організації освітнього процесу

Організація освітнього процесу у Чернівецькому транспортному фаховому коледжі визначається Законами України «Про освіту», «Про фахову передвищу освіту», Положенням про організацію освітнього процесу в Чернівецькому транспортному фаховому коледжі. У коледжі розроблені та діють положення, які регламентують освітній процес.

З усіх освітніх компонентів сформовані сучасні навчально-методичні комплекси, які постійно оновлюються. Для сприяння ефективному засвоєнню навчального матеріалу, формування у здобувачів фахової передвишої освіти загальних і спеціальних (фахових) компетентностей викладачами коледжу активно використовуються сучасні методи і форми з використанням дистанційних технологій навчання.

Навчання здобувачів освіти у коледжі здійснюється за денною формою здобуття освіти.

Терміни навчання визначаються можливостями виконання освітньо-професійної програми підготовки (ОПП) фахівців певного освітньо-професійного рівня.

ОРГАНІЗАЦІЙНІ ФОРМИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Освітній процес у коледжі здійснюється за такими формами:

1) навчальні заняття, включаючи індивідуальне навчальне заняття;
2) самостійна робота, включаючи виконання індивідуальних завдань;
3) практична підготовка;
4) контрольні заходи, включаючи атестацію Здобувачів.

Основними видами навчальних занять у Фаховому коледжі є:

1) лекція;
2) лабораторне, практичне, семінарське, індивідуальне заняття;
3) консультація.

Навчальне заняття – форма організації освітнього процесу, яка передбачає навчальну діяльність Здобувачів під керівництвом, за участю або в
присутності викладача. Тривалість навчального заняття становить одну академічну годину. Два навчальних заняття можуть проводитись без перерви поспіль (пара).

Індивідуальне заняття – вид навчального заняття, що проводиться викладачем з одним (кількома) Здобувачем(ами) з метою підвищення рівня їх фахової підготовки та розкриття індивідуальних спортивних та творчих здібностей.

Лекція – вид навчального заняття, що полягає у викладі теоретичного матеріалу окремої теми (тем) певної НД(П) для потоку (декількох академічних груп). В окремих випадках лекція може проводитися для однієї академічної групи. Лекції проводиться в аудиторіях (навчальних кабінетах) Коледжу.

Лабораторне заняття – вид навчального заняття під керівництвом викладача, що полягає у проведенні Здобувачем особисто експериментів
(дослідів) з метою підтвердження окремих теоретичних положень певної НД(П), набуття практичних навичок у роботі з лабораторним устаткуванням, обладнанням, методикою проведення досліджень. Лабораторні заняття проводяться у спеціально обладнаних навчальних лабораторіях Коледжу з однією академічною групою (підгрупою).

Практичне заняття – вид навчального заняття під керівництвом викладача, що полягає у виконанні Здобувачем індивідуального завдання з метою практичного застосування окремих теоретичних положень НД(П). Практичні заняття проводяться в аудиторіях (навчальних кабінетах) або навчальних лабораторіях Коледжу, оснащених необхідними засобами навчання, обчислювальною технікою тощо з однією академічною групою (підгрупою).

Семінарське заняття – вид навчального заняття під керівництвом викладача, що полягає у обговоренні попередньо визначених тем, до яких
Здобувачі готують тези виступів на підставі індивідуально виконаних завдань (рефератів). Семінарські заняття проводяться в аудиторіях (навчальних кабінетах) Коледжу з однією академічною групою.

Консультація – вид навчального заняття, що полягає у наданні викладачем роз’яснень певних положень окремої НД(П), допомоги у проведенні Здобувачами самостійної роботи або виконанні індивідуальних завдань. Консультації проводиться в аудиторіях (навчальних кабінетах, навчальних лабораторіях) Коледжу для Здобувачів однієї академічної групи або потоку.

Самостійна робота Здобувача – форма організації освітнього процесу, що передбачає засвоєння Здобувачем навчального матеріалу у вільний від навчальних занять час під методичним керівництвом викладача, але без його безпосередньої участі. Самостійна робота може здійснюватися у формі виконання індивідуальних завдань.

Практична підготовка – форма організації освітнього процесу, що проводиться на базах практики (в майстернях Коледжу, підприємствах, закладах, установах, організаціях) з урахуванням специфіки підготовки за певною спеціальністю та ОПП з метою набуття Здобувачем професійних навичок і вмінь під керівництвом працівників (майстрів виробничого навчання, викладачів) Коледжу та з залученням працівників підприємства, закладу, установи, організації з відповідним фахом. Практична підготовка проводиться відповідно до Положення про практичну підготовку в Чернівецькому транспортному фаховому коледжі затвердженого наказом директора № 105 В від 31. 08. 2023р.